loading

 


KONTAKT & FRÅGOR



 

Undrar du över något som inte står i våra svar på de vanligaste frågorna? Behöver du hjälp eller vill du ha mer information? Tveka inte att kontakta oss! Vår kundtjänst står till tjänst.

 

Ring oss på nummer

020-33 30 00

Kontakta oss via e-post

opel.sverige@gm.com

Skriv till oss på adressen

Opel Sverige AB
Box 440 80
100 73 Stockholm


 

 

ONSTAR FAQ

  • När blir bilar med OnStar tillgängliga?
    OnStar kommer att vara tillgängligt från modellår 17 i Sverige, för mer information kontakt din återförsäljare.

  • Vilka bilar kommer att ha OnStar?
    OnStar kommer att finnas som tillval på alla de flesta av våra personbilar allt ifrån lilla ADAM till Insignia.

  • Hur skaffar jag OnStar?
    OnStar kommer att vara standard i Sport, Cosmo och OPC respektive tillval i övriga modeller. Se bilväljaren för specifik tillgänglighet. När du köper din nya Opel/Vauxhall förklarar återförsäljaren hur du skaffar OnStar och aktiverar tjänsterna online.

  • Hur kommer jag igång med och använder OnStar?
    När du har köpt en bil med OnStar behöver du registrera och aktivera tjänsten. Du får ett e-postmeddelande från Opel – klicka bara på länken för att slutföra aktiveringen. Om du har köpt en begagnad bil med OnStar trycker du bara på serviceknappen för att tala med en OnStar-rådgivare som hjälper dig att konfigurera ett OnStar-konto. Om du har några frågor trycker du bara på serviceknappen för att tala med en OnStar-rådgivare.

  • Hur kommer jag åt mitt OnStar-konto?
    När kontot konfigurerats kommer du åt det via myOpel/myVauxhall.

  • Är alla tjänster tillgängliga på alla bilar?
    Det kan finnas en del tjänster som inte är tillgängliga på vissa bilar. Prata med din återförsäljare för mer information.

  • Kan jag få OnStar i min nuvarande bil?
    OnStar är bara tillgänligt i Opel modeller från modellår 17 och måste fabriksmonteras. Det går för närvarande inte att eftermontera OnStar.

  • Kan jag få OnStar i andra bilmärke?
    OnStar är en unik tjänst som endast finns för Opel/Vauxhall-bilar.

  • Hur säger jag upp tjänsten?
    Du kan säga upp OnStar när som helst, även om vi förstås hoppas att du inte vill det. Du kan logga in på OnStar-kontot på webben och avregistrera dig där, eller så kan du trycka på OnStar-serviceknappen i bilen och tala med en rådgivare som kan hjälpa dig.

  • Fungerar OnStar utomlands?
    Ja, OnStar finns tllgänligt i runt om i Europa. WiFi anslutning kan variera från land till land, se lista på länder under Get OnStar för att se var det finns tillgängligt och inte.

  • Är mina data tillgängliga för mitt försäkringsbolag?
    Nej, ditt försäkringsbolag kommer inte att förses med någon information. Faktum är att dina data inte delas med någon tredje part utan ditt medgivande.

  • På vilka språk kommer OnStar att vara tillgängligt?
    OnStar kommer att finnas på 20 olika språk, svenska, engelska, franska, tyska, spanska, italienska, holländska, polska, portugisiska, bulgariska, tjeckiska, danska, finska, grekiska, ungerska, norska, rumänska, ryska, slovakiska och slovenska.

  • Hur väljer jag språk?
    Ditt OnStar-konto kommer att ställas in på det språk du väljer när du aktiverar ditt konto. Du kan när som helst ändra det genom att klicka på din profil i ditt OnStar-konto och ändra din språkinställning.
    Så fort du ändrar språket i ditt infotainment system ändrar det vilket språk din OnStar-rådgivare kommer att prata med dig. Om du väljer ett språk som inte finns med i listan i föregående fråga kopplas du till en engelskpråkig rådgivare.

  • Kan jag prova OnStar kostnadsfritt?
    För varje ny bil med OnStar så kommer en 12 månader lång provperiod av OnStars tjänster. WiFi lanseras senare och vilkor för en provperiod för det kommuniceras då det blir aktuellt.

  • Tillkommer extra kostnader om jag använder OnStar utomlands?
    När du befinner dig i bilen debiteras du inget extra när du kontaktar en rådgivare via OnStar-systemet.